5 užitečných rad, jak se zbavit bolesti zad

2
389

Protáhněte se

Protažení po ránu, protažení během pracovní pauzy, protažení kdykoliv. Pokud se s bolestí probudíte, protahujte se v posteli například tak, že se snažíte protáhnout všechny končetiny do dálky a také do kříže (levá noha, pravá ruka a naopak). Můžete se inspirovat magazínem o zdraví.

Cvičení, cvičení a znovu cvičení

Už jste viděli, aby cvičení škodilo? Zařaďte pár cviků a po ránu se protáhněte. Pomáhá to. Pokud vás záda už bolí, cviky nám uleví a zkrátí dobu rekonvalescence (Rekonvalescence = zotavování je období mezi vymizením hlavních příznaků nemoci a úplným uzdravením).

Teplá sprcha či vana

Uvolnit vaše ztuhlé svalstvo je jednoduché, pomůže vám k tomu teplá sprcha či vana. Naložte se do teplé vany a vylepšete svou koupel obyčejnou jedlou solí, kterou necháte normálně ve vaně rozpustit. Sůl odplaví z těla toxiny, které se v ztuhlých svalech shromažďují.

Gymnastický míč

Gymnastický míč je neuvěřitelný pomocník nejen pro naše záda. Pomáhá při uvolnění zádových svalů. Jedna z možností, jak míč využít, je natáhnout se přes něj na zádech a rukama se dotýkat (nejlépe) země.  Gymnastický míč také zaručuje zdravější sezení oproti klasické židly, protože zajišťuje neustále aktivní pohyb. O tom ale v jiném článku.

Masáž

Máte-li bolesti, svěřte je do péče odborníka a nechce si udělat dokonalou masáž, díky které se budete cítit lépe. Může se stát, že čas a finance nestojí zrovna na vaší straně, a tak zkuste požádat partnera či partnerku. Rozhodně se vám uleví a zpříjemníte si večer.

primulus-banner-a3-970x310px.jpg