Cvičíme s Kettlebellem

0

Činky asi netřeba nikomu představovat, stále více lidí, zejména mladých, propadlo “činkománii” s touhou mít pěkné svaly a krásně vyformovanou postavu. Není to však jen o tom.

Činky představují základní posilovací nástroj, bez kterého se žádný člověk, který to s posilováním myslí vážně, nemůže obejít. Jejich výhodou je poměrně nízká cena a také velká variabilita, díky čemuž činky lze využít k procvičení mnoha svalů těla.

Upozorňujeme však na to, abyste to s váhou činek nepřeháněli, zbytečně neriskovali a nepřeceňovali své fyzické síly. Pokud jste začátečníky, tak pamatujte, že při cvičení s činkami platí pravidlo: méně je někdy více! A když je už řeč o činkách, víte, co je kettlebell?

Seznamte se s činkami kettlebell

Kettlebell můžeme jednoduše definovat jako posilovací pomůcku, někdy nazývanou “trochu jiná činka”. Tvarem však spíše připomíná dělovou kouli s rukojetí. Při pohledu na něj se vám v mysli vynoří staré filmy z cirkusového prostředí nebo z poutí a jarmarků, kde siláci v pruhovaných úborech zvedaly něco podobného nad hlavu a odfukovali přitom jako tažné koně.

Pokud zajdeme ještě do dávnější minulosti, tak zjistíme, že gladiátoři ve starém Římě trénovali s podobnými koulemi. Činky kettlebell jsou v současnosti velmi oblíbenými nástroji, protože formují celé tělo a jsou ideální pro domácí cvičení.

“Dělová koule” zvaná kettlebell je zajímavá svými rozměry. Na jedné straně máte jednoduchou malou činku, na druhé neuvěřitelně široké využití. Při cvičení s kettlebellem je nezbytné mít stále vyrovnanou páteř. Cvičení s kettlebellem se využívá i při rehabilitaci zad či jiných částí těla.

Výhodou cvičení s kettlebellem je, že zatěžuje rovnoměrně všechny svaly, unikátní cvičení posiluje tělo ze všech možných úhlů, staticky i dynamicky. Zabezpečuje také silný hubnoucí účinek, což spočívá v energeticky náročných cvicích, které urychlují metabolismus. Nabízíme vám pár nápadů pro vlastní cvičení s kettlebellem.

Pojďme na to!

Vyzkoušejte ověřené domácí cviky s kettlebellem a sami přijdete na to, že není to nic těžkého ani namáhavého. Naopak, budete se cítit mnohem lépe a ve formě.

Cvik Swing

Postavíme se nad kettlebell a uchopíme ho na zemi mezi nohama. Tělo máme v předklonu a hřbet je rovný. Pohodíme kettlebell krátkým pohybem mezi nohy za sebe a pak se jím silným pohybem zaženeme směrem dopředu do úrovně hrudníku, přičemž ruku s kettlebellem držíme stále vyrovnanou. Pohyb končí vztažením se v pase, kolenou a kotnících. Vrátíme se do původní polohy.

Cvik – jednoruční swing

Výchozí pozice je stejná jako při obouručním swingu, ale tentokrát uchopíme kettlebell jen jednou rukou. Při krátkém podvržení kettlebellu mezi nohy na rozdíl od obouručního swingu vytáčíme palec směrem dozadu, abychom kettlebell táhly palcem vpřed, když nás kettlebell stáhne do podřepu.

Z tohoto podřepu se jakoby vystřelíme vztažením se v pase, kolenou a kotnících, přičemž stále myslíme na rovná záda. Kettlebell ať vyletí do úrovně očí a necháme ho stáhnout nás znovu do podřepu – výchozí pozice pro další opakování.

Máte už i vy chuť vyzkoušet “dělovou kouli” kettlebell a zacvičit si s ní v pohodlí vašeho domova? Tak neváhejte a pusťte se směle do cvičení!