Vzpírání ženám sluší. Zkuste jej i vy

0

O vzpírání panuje předsudek, že se jedná ryze o mužskou záležitost. Ale kdepak, dokonce od roku 2000 najdete ženské vzpírání na seznamu olympijských sportů a kolem nás existuje několik oddílů, kde spolu ženy trénují a motivují se navzájem k lepším výkonům. Dnes vám představíme výhody tohoto sportu pro něžné pohlaví a důvody, proč s ním jako začít hned zítra.

Začátek vás nezruinuje

Pokud se rozhodnete věnovat se například hokeji, pořízení počáteční výbavy se neobejde bez předcházejícího několika měsíčního spoření. Avšak u vzpírání je výbava vcelku jednoduchá. Stačí, když si oblečete přiléhavé sportovní kalhoty z kvalitních materiálů, a koupíte si speciální vzpěračskou obuv, i když několik prvních tréninků není problém absolvovat v obyčejných sportovních teniskách. Ani oddílové příspěvky nedosahují astronomických částek. Do oddílu se přidejte, pokud začínáte od nuly. Najdete v něm totiž trenéra, který vás nenechá dělat chyby, které by mohly vést ke zranění.

I samotné sportovní náčiní lze označit jako elementární, proto se při vstupu do tělocvičny nedivte, že najdete jen speciální platformy pro vzpírání, železné osy a hromady závaží. Nic víc není zpravidla potřeba. Zbytek aktivit, které se se vzpíráním pojí, odjedete v klidu i na zemi, např. sedy-lehy, protažení před tréninkem nebo po něm.

Základní cviky se pilují dokola

Kdo někdy navštívil hodinu aerobiku ví, o čem zde mluvíme. Na hodinách se projíždí kombinace stovek často se měnících figur, jejich jméno zahaleká trenérka někde zepředu sálu, sotva je slyšíte a hlavně minimálně tušíte, cože to je. Bezradně se motáte a zoufale se snažíte okoukat, co dělá sousedka. Nikoliv však u vzpírání.

Mezi jednu ze vzpěračských výhod totiž řadíme nízký počet cviků, které ovšem spolehlivě potrápí všechny tělesné partie. Mrtvý tah, dřep, benchpress, trhání a nadhozy a jejich kombinace, to je všechno. Přijde vám to málo? Nebojte, hned první hodinu zjistíte, že naučit se správně dřep, je vlastně docela výzva, takže ve finále člověk minimum pozic ocení. Během tréninku se vždy piluje pouze jeden cvik, např. mrtvý tah, proto býváte po celou dobu lekce v obraze. No a co je vlastně cíl? Dostat pomocí trhu a nadhozu nad hlavu co největší závaží. A věřte nebo ne, i ženy nadhazují 100 kg.

Tělo sílí a zůstává funkční

Na rozdíl od jiných silových sportů neztrácíte se vzpíráním svoji kondici a fyzičku. Prvky vzpírání se rovněž objevují v CrossFitu, takže pokud preferujete kombinaci silového a kondičního tréninku, pak se poohlédněte spíše po CF tréninkové skupině. Nicméně, samotné vzpírání podporuje váš hluboký stabilizační systém, zůstáváte ohebnou, ale pevnou a silnou. Pro nadhoz a výraz potřebujete totiž energii z celého těla, nejen tu z rukou. Nebojte se, že by vám rychle narostly svaly a vy sotva prošla dveřmi, vzpírání se nejprve projeví hlavně ve vnitřních strukturách vašeho těla. Později se vám však začnou rýsovat hezká záda, zaoblí se paže a váš zadek bude zkrátka k nakousnutí.

Psychická pohoda

Jestliže jste v hodinách tělesné výchovy na základní škole trpěly při týmových hrách jako je volejbal, pak pro vás vzpírání představuje ideální řešení. Tento sport označujeme jako individuální, a to z toho důvodu, že si sama přizpůsobujete, kolik zátěže si na tréninku naložíte a kolik opakování provedete. Vzpírání rozhodně zvyšuje i vaše sebevědomí a odhodlání dosáhnout lepších výsledků. Uvidíte, že zakrátko budete spokojená sama se sebou.