5 tipů jak překonat stres

0
150

Valí se na vás povinnosti ze všech stran a vy máte pocit, že je před sebou hrnete jako buldozer? Přibývají povinnosti místo toho, aby ubývaly? A že se z toho každou chvílí musíte zbláznit? S našimi pěti jednoduchými triky nemusíte!

1. Stanovte si priority

Nikdo není dokonalý a někdy prostě nejde všechno stihnout tak rychle, jak bychom si přáli. Udělejte si proto harmonogram činností podle toho, jak moc jsou důležité a jak moc spěchají. Postupujte pak podle rozpisu od nejnaléhavějších položek- budou se vám tak postupně oddalovat termíny a vy najednou zjistíte, že to co nejvíc hořelo, už vlastně máte hotové a můžete zvolnit tempo. Není to skvělé?

2. Udělejte si pořádek na stole

Staré známé pořekadlo říká, že pořádek na stole dělá pořádek v životě. Srovnané dokumenty vám sice mezilidské vztahy nezlepší, ale pomohou vám výrazně omezit pocit „neustále rozdělané práce“. Pokud se totiž obklopíte čistým prostorem, ve kterém každou činnost zahájíte a po skončení uklidíte, budou pro vás výsledky mnohem viditelnější, než když se budete jen přehrabovat v rozdělaných věcech.

3. Dodejte tělu kvalitní palivo

Když jsme ve stresu, máme často tendence svou potřebu „dobít“ energii zahnat něčím kalorický, nevyváženým, hlavně aby to bylo rychlé! Jenže tohle odbývání se nám vrátí jako bumerang mnohem rychleji, než se projeví na naší postavě. Když nedopřejete svému tělu kvalitní palivo, nemůžete od něj očekávat maximální výkon. A ten vy přece zrovna teď potřebujete! Jak na to? Vytvořte si zásobu rychlých, ale energeticky vyvážených a zdraví prospěšných svačinek! Ořechová tyčinka, nakrájená zelenina s kousky sýra nebo kefírové mléko zaženou hlad a doplní síly!

4. Dopřejte si před spaním klid

Pokud pravidelně uléháte ke spánku s pocitem, co všechno musíte ráno stihnout, asi toho v noci moc nenaspíte. Tím, že „pracujete“ i v noci, si ubíráte tolik potřebnou energii a tím i snižujete produktivitu v následujícím dni. Nedají vám myšlenky spát? Zkuste si dopřát duševní hygienu! Alespoň půl hodiny před spaním vypněte počítač, telefon i televizi a nechte smysly v klidu. Vyvětrejte místnost, ve které budete spát a představujte si, co by se vám asi tak mohlo zdát… Uvidíte, že se ráno probudíte svěží a plní energie!

5. Nejde o život

Ještě než se pustíte do zběsilého plnění všech těch povinností, zastavte se na chvíli a zkuste si vzpomenout, co je pro vás v životě důležité. Zdraví, rodina, pohoda… přesně podle toho postupujte i při práci. Ve spoustě případů se totiž vůbec nic nestane, když se s některou z činností o pár dní opozdíte. Mějte to na paměti pokaždé, když budete odbývat děti nebo svoji životosprávu jenom proto, že „musíte pracovat“!

primulus-banner-a3-970x310px.jpg