Jak změnit stravu?

0
339

Chtěli byste změnit své stravovací návyky? Zdá se vám váš jídelníček plný nezdravých potravin, což už začínáte pociťovat na své tělesné kondici? Bojíte se ale zároveň, že přechod na zdravější stravu bude znamenat, že vaše pokrmy ztratí výraznou chuť a nebudou tak lahodné, jak jste zvyklí? Změna stravy a přechod na zdravější jídla sice znamená změnu chutí, ale i zdravé pokrmy mohou být lahodné a chuťově vyvážené. Stačí si jen najít zdravé způsoby vaření a správné druhy koření.

Namísto smažení a pečení na oleji upravujte potraviny zdravěji

Existuje hned několik způsobů tepelné úpravy pokrmů. Mezi ty méně zdravé patří pochopitelně smažení nebo pečení na pánvi s množstvím oleje. Tyto druhy tepelné úpravy je zapotřebí co nejvíce omezit. Velké množství oleje ve stravě není pro lidské tělo zdravé. Naopak se snažte co nejvíce využívat tepelné úpravy vařením ve vodě, v páře a pečením v troubě. Pokud máte rádi jako přílohu smažené americké brambory, mohou je skvěle nahradit zapečené brambory v troubě bez oleje a tuků s bylinkami.

Čerstvé potraviny a bylinky

Snažte se také co nejvíce omezit vaření z předem připravených polotovarů a využívejte čerstvé potraviny. Výživová hodnota polotovarů bývá ve většině případů jen minimální, a pokud se detailněji podíváte na složení pokrmů, mnohdy zjistíte větší obsah nezdravých potravin než těch zdravých. Využívejte čerstvé potraviny, maso, ovoce i zeleninu. Namísto chemických kořenících směsí využijte čerstvé bylinky, které jsou chuťově výrazné. I hermelínová pomazánka se dá připravit zdravým i nezdravým způsobem. Zdravý způsob je s bílým jogurtem, jarní cibulkou a bylinkami.

Dokonalých výsledků dosáhnete, když budete sledovat kalorie

Abyste dostali své tělo do nejlepší možné kondice za pomoci změny jídelníčku, sledujte kalorické hodnoty všech potravin, které budete konzumovat. Jsou stanoveny kalorické tabulky a obsahy všech jídel a pro každého člověka je stanovena optimální hodnota přísunu kalorií na den. Hodnota je vždy individuální a vypočítává se na základě stáří, tělesných dispozic, pohlaví a zdraví každého člověka.

ebook-jak-jist-pred-a-po-treninku-728x90-1495697956-1496178214.jpg

BEZ KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ