Tréninky s balančními pomůckami

0
57

V rámci fitness tréninků se setkáte s pojmy core a funkční trénink. Tyto typy cvičení se spojují s využíváním balančních pomůcek a jiných přídavných zátěží. S balančními pomůckami se během cvičení aktivují svaly jádra, nazývané „core“. Konkrétně jde o hluboké svaly ve stabilizačním systému páteře. Hlavně o oslabené příčné břišní svaly, pánevní dno, vnitřní šikmé břišní svaly, hluboké páteřní svalstvo a bránici.

Balanční cvičení
Balanční pomůcky nejsou určené jenom k rehabilitaci nebo zdravotnímu tréninku. Můžete se zaměřit na posilování celého těla, anebo jednotlivých tělesných partií. Pomocí balančního cvičení budete rozvíjet silové a koordinační schopnosti. lze provádět cvičení při jednostranné zátěži i stabilní pohyby, kdy se správně drží tělo a vykonává se vybraný pohyb v dané poloze.

Pomůcky k balančnímu cvičení

Gymnastický míč
Gymnastické míče patří k nejznámějším a nejpopulárnějším balančním pomůckám. Jsou vítanými pomocníky i místo židlí, ale v tomto případě je nutné umět dobře sedět. Hodí se k posilovacímu cvičení, na fitness, aerobik, tanec a na cvičení při rehabilitaci. Pro pohodlí při cvičení a bezpečnost se musí zvolit správná velikost míče, k čemuž slouží tabulky, které jsou k dispozici přímo u prodejců. Velikost míče se odvozuje podle výšky postavy či délky paže – od konečků prstů k ramennímu kloubu.

Overball
Overball je malým a měkkým míčkem, který se nafukuje. Může obsahovat jemné masážní výstupky na povrchu. Má vysokou nosnost a používá se na různá cvičení, kde se stlačuje. Uplatní se během rehabilitací, při aerobiku, posilovacím a jiném cvičení. Když potřebujete menší zátěž bederní a krční páteře během sezení, stačí si dát overball mezi opěrku židle a bedra.

Bosu
Bosu je balanční polokoulí, kde můžete nacvičovat rovnováhu, zkracovačky, kleky, kliky, dřepy, výpady a mnohé další cviky. Bosu se používá z obou stran.

ebook-jak-jist-pred-a-po-treninku-728x90-1495697956-1496178214.jpg

BEZ KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ