Toužíte po pěkné postavě? Změňte stravu

1
934

Začíná být zřejmé, že falešná víra v cvičení odvádí většinu veřejnosti od nápravy špatné stravy. Ukázalo se, že když se jedná o udržení úzkého pásu, tak je důležitější to, co jíte víc než to, jak tvrdě si to odcvičíte. S nadváhou bojuje stále více lidí a většina vědců dokazuje, že podstatný je druh kalorií, které jíte. Například kalorie z přidaného zpracovaného cukru podporují ukládání tuku a hlad. Hesla jako se sportem a cvičením ke štíhlé linii – jsou pro veřejné zdraví stejně destruktivní, jako slibné, ale nepravdivá tvrzení šířeny tabákovým průmyslem během minulé generace.

Lékařské časopisy varují

Nedávna zpráva z lékařského časopisu Lancet nás upozorňuje, že špatná strava nyní způsobuje více nemocí než fyzická nečinnost, alkohol a kouření dohromady! To ovšem neznamená, že máte omezovat svůj příjem kalorií – omezovat množství jídla. Najezte se dosyta, záleží však na tom, čím se nasytíte, z čeho ty kalorie získáte. Protože pokud omezujete svůj příjem kalorií, je těžší (někdy nemožné) se kontrolovat, když na vás přijde hlad nebo chutě = diety (a následné přejídání) nejsou řešení, jak bylo prokázáno například v Minnesotském hladovějícím experimentu. Na hubnutí je velmi potřebná vláknina, a to právě ze syrového ovoce a zeleniny. Ty mají zároveň méně kalorií než vařená jídla, obsahují hodně vody a není v nich sůl jako v jiných zpracovaných potravinách, takže jsou ideální stravou pro pěknou postavu.

Toužíte zhubnout? Změňte stravu

Řešení je změna stravy, a pokud připojíte pohyb, posílíte a rozhýbete metabolismus, podpoříte i psychiku. Cvičením však tělo spíše formujete a stravou hubnete nebo přibíráte. Ideálním typem stravování na zhubnutí a pěknou postavu je syrová veganská strava – čerstvé ovoce, zelenina a troška semínek a ořechů. Kalorie by měly pocházet převážně z jednoduchých cukrů (hlavně z ovoce a zeleniny) a méně z bílkovin (ořechy, semínka a částečně listová zelenina) a tuků (ořechy, semínka, avokádo). Pro hubnutí je důležitější zdravá strava více než cvičení, ale dohromady se podporují.

Než začnete hubnout, chce to změny

Když chcete zhubnout, musíte si uvědomit několik skutečností. První je, že hubnutí není jednorázová akce, ale proces obsahující:

  • změnu stravování a pitného režimu
  • změnu metabolismu a stavu vašeho organismu
  • změnu životosprávy změnu vašeho postoje k provádění fyzických aktivit – pohyb
  • změnu vaší informovanosti o stravování

Zásady životosprávy

  • odpočívejte, spěte alespoň 8 hodin denně
  • vyhýbejte se lidem, kteří vás zatěžují a vysávají
  • snažte se na hubnutí myslet, čtěte o výživě a hubnutí
  • nedejte si do svého výživového systému mluvit nekompetentními lidmi
  • zapisujte si, co jíte
  • zapisujte si i své výsledky hubnutí
  • při pojídání na oslavách jezte vždy nejdříve hodně nízkokalorického jídla a až nakonec si zobněte i ze “zakázaných” potravin
  • vyhněte se pití alkoholu
ebook-jak-jist-pred-a-po-treninku-728x90-1495697956-1496178214.jpg

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ