Nejúčinnější dieta: sacharidové vlny

Existuje mnoho diet, avšak jen málo z nich je tak účinných, jako sacharidové vlny. Doporučujeme tuto dietu vyzkoušet, sami můžete pak posoudit výsledek a účinnost této diety.

45
6244

Tělo je efektivní továrna, v které se využije vše, co se do ní dá. A co se nevyužije teď a tady, to se uschová na horší časy. A my s těmi úložnými prostory musíme bojovat a musíme vyhrát. Svět je nastaven na to, aby měl člověk kolem těla pneumatiku vlastního tuku. Ale, nevypadá to dobře a člověk s několika desítkami kil tuku navíc není v kondici.

Vyzkoušel jsem nesmírné množství diet. Různé soutěže to po mně chtěly. Žádný tuk, jen čistá masa svalů. Ale většinou to bylo na dvě věci. Člověk do toho vrazil neskutečné množství peněz, a přesto měl nějaký ten tuk. Ale jak zhubnout?  Potřeboval jsem zjistit, jak rychle zhubnout. Až jsem objevil sacharidové vlny. Metoda, která mi dala, co jsem potřeboval. Žádná hra na chudáky, kterým se podsouvají přípravky jak morčatům. Jak nějaké pokusné zvěři.

Jak jsem si představoval skutečně účinnou dietu?

  • Nechci na ní finančně vykrvácet
  • Chci okamžitý efekt, který mě hodí do formy například týden před soutěží
  • Nechci žádné chemické přípravky, které by mi zaneřádily tělo, a ve výsledku bych jen přibral
  • Žádná reklama, protože té člověk nemůže věřit, reklamním agentům jde jen o prachy, které z člověka chtějí vytáhnout
  • A jak je zvykem – málo práce, nečekaně výborný výsledek

Jak se vyhnout jojo efektu

Většinou, když se sáhne po dietě, sáhne se na jídelníček. Logicky, když do sebe přestanu cpát potravu, zbavím se kil navíc. Ale problém je složitější. Tělo počítá s určitým přísunem živin, jejichž část si ukládá ve formě tuku, kterého se pak chceme zbavit. Jak postupuje dieta omezením přísunu živin? Tělo v prvních dnech této radikální metody samozřejmě ihned sáhne na tukové rezervy. A kila jdou dolu. Ale zároveň tělo začne snižovat své požadavky, najde postupy, díky nimž nebude muset sáhnout na vlastní tuk. Dá se říct, že najede na úsporný režim, v kterém si vystačí s tím, co do něj nacpete. Problém je, že by člověk musel držet dietu už pořád. Protože jakmile si dáte vydatnější oběd a tělo přitom jede na úsporný režim, velké množství živin se převede do tuku. A tím dojde k tak zvanému jojo efektu. Kdy co jste přísnou dietou shodili, to během chvilky naberete a přidáte ještě něco navíc. A my se podobného jojo efektu potřebujeme zbavit. Můžete se inspirovat magazínem o zdraví.

Sacharidové vlny jsou jiné. Nedovolí jojo efekt. Nastaví tělo tak, aby pracovalo správně. Tato metoda vyžaduje přísné plnění. Musíte projevit skutečně pevnou vůli. A to obzvláště v začátcích, kdy je dieta nejdrastičtější. Ale pokud chcete dokonalé tělo, musíte na tom zamakat. Jinak to nejde.

Jak tedy fungují sacharidové vlny?

U této metody jde o to, aby si tělo nedokázalo zvyknout na nižší příjem sacharidů, aby sahalo do svých tukových zásob. Zároveň ovšem, aby po skončení nenastal proklínaný jojo efekt. Obvykle se počítá se sedmidenní dietou. Popišme si systém sacharidových vln a pak si ukážeme ukázkový příklad.

Je to jednoduché. První den spolykáte jen 50g sacharidů. Druhý den 100g. Třetí den 170g. Čtvrtý pak 250g. Pátý den 300g. Šestý den 400g a konečně sedmý den 500g. Jednoduché jako facka. Ale obtížné a skutečně namáhavé. Ono když se kouknete na složení potraviny, tak 50g sacharidů obsahuje například 160g ovesných vloček. To není moc jídla. Skutečně ne. Garantuju vám, že budete lézt hlady po zdi. Prostě do sebe budete chtít něco hodit. Zasytit se. Alespoň trochu. Vždyť se nic nestane. Ale stane se! Sacharidové vlny pracují na určité metodě a tu nelze jen tak porušit, protože pak odpadnete a nebudete mít šanci. Proto, pokud to s dietou myslíte vážně, prostě vydržíte. Odměnou vám bude menší váha, méně tuků, lepší kondice a výborný pocit.

První den 0 – 50g

  • Snídaně: čtyři vaječné bílky, smažit bez tuku nebo vařit
  • Svačina: proteinový nápoj
  • Oběd: kuřecí maso, 150g, upravovat bez oleje
  • Svačina: proteinový nápoj
  • Večeře: 200g rybího filé, bez oleje

Uf. A první den máte za sebou. Zpravidla první den nepřijde nesnesitelný hlad. Možná večer. Napijte se čisté vody. Přinejhorším snězte okurku, papriku nebo rajče. Ale nepřehánějte to s množstvím.

Druhý den 100g

  • Snídaně: šest vajec, z toho čtyři žloutky zahoďte, vždy se snažte nepoužívat olej
  • Svačina: proteinový nápoj
  • Oběd: vyberte si – 150g kuřecího nebo 200g filé, je to na vás, k tomu si uvařte půl sáčku rýže a nepodvádět, jen půlku
  • Svačina: proteinový nápoj
  • Večeře: jako oběd, jen si vyberte druhou variantu a bez rýže

Druhý den je horší nežli první. Pocit hladu začne být cítit i přes den. Je to nepříjemné, ale děláte to pro sebe. Tak se nesnažte podvádět, protože budete podvádět právě jen sebe.

Třetí den 170g

  • Snídaně: snídani jako den předtím. 6 vajec, čtyři žloutky ven a bez oleje
  • Svačina: proteinový nápoj, dobrou zprávou je, že si k tomu můžete dát rýžové chlebíčky, dva až tři, víc ne
  • Oběd: to samé, jako včera, jen si můžete uvařit celý sáček rýže
  • Svačina: proteinový nápoj
  • Večeře: 200g filé nebo 150g kuřecího, půl sáčku rýže

980x120.jpg

Je to lepší, než předešlý den. A bude to ještě lepší.

Čtvrtý den 250g

  • Snídaně: čtyři vajíčka, čtyři žloutky ven, bez oleje
  • Svačina: proteinový nápoj, k němu si můžete dát tvaroh 250g
  • Oběd: 200g filé nebo 150g kuřecích prsíček. Nesolit, nekořenit. K tomu sáček rýže.
  • Svačina: proteinový nápoj a k němu malý jogurt (150g)
  • Večeře: 150g kuřecího nebo 200g rybího, půl sáčku rýže

Pátý den 300g

Jak vidíte, není to nijak obtížné. Jen denně přidáte požadované množství sacharidů. Pátý den máte před sebou o 50g sacharidů více. Můžete si přidat 160g ovesných vloček. Sami si určete kdy, abyste zahnali největší nával hladu.

Šestý den 400g

Dejte si k obvyklému jídelníčku 160g vloček a 100g těstovin

Sedmý den 500g

Tady už je to jasná brnkačka. Přidejte 150g vloček. 200g těstovin a máte to doma.

 

V kterýkoliv den můžete jíst na zahnání hladu zeleninu. Nikoliv ovoce. Jen zeleninu. Ale ani s tou to příliš nepřehánějte.

Jsme na konci. Což ovšem neznamená, že si další den dáte k snídani šest palačinek a půl pytle cukru, k obědu si přidáte k šesti knedlíkům deset dalších. Nikoliv. Pokuste se udržet na nastavené míře živin. Tělo si zvykne. Nebude mít hlad. A jde přeci o to, abyste mu dali dostatek energie pro bezproblémový chod, ne tukové pneumatiky, které se vám přelijí do břicha.

Ještě se vrátím k proteinovým nápojům, které musíte pít každý den. Proteiny jsou pro tělo nesmírně důležité. Nevkládají se do tuku, ale využívají se pro růst a udržení kondice. Pokud u diety budete zároveň cvičit, doporučuji si každý den před spaním dát jeden proteinový nápoj navíc. Proteinový nápoj vám pomůže udržet fyzičku. Jde rovnou do svalů a pomáhá při jejich budování. Honit proteiny v potravě je ovšem problematické, proto je dobré zvolit na trhu proteinové přídavky.

Zároveň je potřeba dbát na přísun vitamínů. Jak jistě uznáte, sacharidové vlny nejsou zrovna dvakrát o pestré stravě. Ničemu neuškodíte, když se zásobíte multivitaminem (nikoliv nějakým džusem, tam je sacharidů až nad hlavu, ale potravinovým doplňkem). Během dne užívejte jako doplněk i vitamin C.

A pít. Rozhodně hodně a po celou dobu diety hodně pít. Denní minimum jsou tři až čtyři litry vody. Čisté vody. Vyvarujte se džusům, kávám, čajům a další verbeži, která jde přímo do tukových zásob.

Co dál? Snad už jen popřát hodně síly a výdrže. Po týdnu uvidíte ty rozdíly a není třeba v dietě přestávat. Pokračujte dál. Dobrý pocit u vás přetrvá. A tělo si zvykne, pojede v režimu, který vám nedovolí pocítit hlad a zároveň bude dostatečně živeno. Nebojte se výzev. Po jejich překonání budete jen vyhrávat. A to jde přednostně.

ebook-jak-jist-pred-a-po-treninku-728x90-1495697956-1496178214.jpg

45 KOMENTÁŘE

  1. Stoupat, stoupám, to by bylo asi delší dobu. Já si na váhu občas stoupnu, nebo spíš nestoupnu. Protože na ni stoupnu a hned sestoupnu. Na ty čárky dole se raději nedívám. Vše pro duševní zdraví.

Comments are closed.