Nejčastější chyby v kulturistice

0
960

Také jste se rozhodli, že navštívíte fitness centrum a vytvarujete si své tělo do požadovaných proporcí? Tušíte, že to nebude procházka růžovým sadem, ale přesto se hrdě derete vpřed? Mladí a začínající kulturisté mají jednu věc společnou. Dělají velké množství chyb a to i opakovaně nehledě na špatný vývoj tréninkového plánu. Pojďme se podívat na nejčastější chyby, se kterými se můžete setkat a raději se jich vyvarujte.

Nedodržování stravovacích návyků

Jakmile se rozhodnete, že vstoupíte do světa kulturistiky, připravte se na změny i ve vašem stolování. Vypracované tělo není jen o dostatku tréninku. Změnit se musí i váš způsob života. Pivo a tučné pokrmy se pro vás stanou tabu, stejně tak jako konzumace jídla v nahodilém čase. Vše se musí zodpovídat určitému řádu a pravidelnosti. Právě na stravě záleží pomalu nejvíce. Zde se u velkého množství začínajících rozhodne, jestli jejich snaha ve fitku přinese své plody  či nikoliv. Nevěnovat se stravě a slepě se honit pouze za zvedáním činek je jízdou na půl plynu. Většinou je kámen úrazu ve špatné výchově k jídlu a předsudkům, že dieta z dělá z lidí hubené a zesláblé jedince.

Na druhé straně jsou pak lidé, kteří zastávají názor genetické dědičnosti a hlásají, že mohou sníst téměř cokoliv a v jakémkoliv množství a s jejich postavou to vůbec nezahýbe. Obě teorie jsou zcela zcestné a je dobré si k tréninkovému plánu vytvořit i stravovací a z něj si udělat způsob životního stylu. Každý člověk je zcela individuální, takže hledání optimálního a vyváženého jídelníčku je během na dlouhou trať, přesto se vyplatí hledat.

Namísto jídla polykají suplementy

Pro nováčky se s posilováním otevírají dveře do světa suplementu a různých doplňků stravy. Někteří této rozmanitosti podlehnou natolik, že právě suplementy nahrazují klasické jídlo a to není vůbec v pořádku. Suplement má být využíván jako doplněk vyvážené stravy na sacharidy, proteiny, vitaminy a minerální látky. Doplňky výživy jsou však natolik okouzlující a lákavé, že mladí kulturisté jejich kouzlu naprosto propadnou a pevnou, plnohodnotnou stravu odsunou na druhou kolej. Vše je skryto v reklamních sloganech výrobců, kteří deklarují, že právě jejich výrobek je nejkvalitnějším na celém širém světě. Místo toho jde jen o chemickou substanci, která ve větších dávkách a kombinaci s jinými spíše škodí. Mládež je ze všeobecného hlediska velmi naivní a slepě jdou po věcech, které slibují svaly a sílu ihned.

Hltáním jedné pilule za druhou se snaží přetvořit svůj lidský organismus na jeden svalnatý prvek. Výsledky jsou v drtivé většině případů zcela mizivé. Dle všeobecného hlediska stačí ke značce přidat slovní hrátky jako je Muscle, Mega, Strong, Power, Huge, Ripped a produkt se prodává úplně sám. Na druhou stranu se není čemu divit. Kulturistické magazíny a oblíbení profesionálové drží na každém kroku zázračné plastové krabičky, které slibují zázračnou přeměnu tělesné schránky takřka přes noc. Suplementy jsou tak často nadsazovány nad kvalitním tréninkem a stravu. Dokud se tato politika nezmění, tak budou mladí neustále lákáni do pasti výrobců. Ovšem na druhou stranu zde vždy šlo a půjde o peníze, takže byznys jako byznys.

Naprosto špatná technika cvičení

Pokud už jste začali s cvičením, tak ani po měsíci či dvou nemusíte vidět žádné valnější proměny. Ve velké míře se stává to, že zkrátka špatně cvičíte. Technika prováděného pohybu je velmi důležitá, proto by měl mít každý mladý kulturista oporu ve zkušenějším kamarádovi, či instruktorovi, který na chyby při cvičení upozorní. I přes to, že si zaplatíte téměř dokonalý tréninkový plán, zahrnete do něho ty nejúčinnější cviky i optimální počet sérií, tak se může výsledek minout s účinkem. Pokud cviky neprovádíte správně, tak zapojujete úplně jiné svaly, než máte v tréninkovém plánu nastavené. Při špatně prováděném bench pressu vůbec nemusíte zatěžovat hrudník, tedy za předpokladu, že zvedáte špatným způsobem. Musíte tedy nalézt harmonickou symbiózu mezi myslí a svaly. Každý cvik musí být veden za maximální soustředěnosti jen tak naleznete odpovídající odezvu vašeho organismu. Správné provedení cviku poznáte podle toho, že daný sval po odcvičení doopravdy cítíte. V opačném případě jste cvičili neúplně nebo zcela špatně. Mladí kulturisté na toto přicházejí pozdě a po té se diví, že se s jejich tělem nic mimořádného neděje.

Kombinace tréninku a zábavy

Velké zlo na mladé kulturisty číhá v pátečních návštěvách disco clubů a párty. Nevybouřené mládí se chodí tzv. resetovat do místních naléváren a v hlubinách duše doufají nebo si dokonce myslí, že následujícího dne začnou tam, kde včera skončili. Takto to bohužel nefunguje a tělo se dostává do okamžité frustrace. Cvičenec si poté myslí, že neustále dře a nikam ho to neposouvá. Je to vlivem těchto dýchánků. Musíte si uvědomit, jaký cíl je pro vás důležitější.

Tvrdohlavost a naivita

Mladí jsou ve většině umínění a nechtějí si nechat poradit od starších a zkušenějších kulturistů. Právě špatné provádění cviků sebou přináší riziko úrazu a především se výsledky nedostavují v takovém časovém sledu, jak očekávají. Pak jsou zde takový cvičenci, kteří už mají s posilováním zkušenosti, avšak vyrostli na McDonaldu a ve škole byli díky své postavě oblíbení u holek. Jejich sebedůvěra je natolik vysoká, že si o sobě myslí až příliš. Následně i vyhrají nějakou soutěž v dorostu, tak to zkusí výše. V profi soutěži však skonči s tunou kritiky a oni se ihned rozčílí a mnohdy i slovně napadnou rozhodčí. Zahoďte všechny předsudky a ego nechte doma. Kritika je tu od toho, abyste na sobě zamakali. Kulturistika není jen o ledabylém posilování, ale o životním stylu.

ebook-jak-jist-pred-a-po-treninku-728x90-1495697956-1496178214.jpg

BEZ KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ