Kranking je tak trochu jiné kolo

Pro některé cizí slovo, pro některé zkušenost. Kranking je takové jiné, atypické kolo. Kranking dává zabrat vaší horní polovině těla a je to skvělé fitness cvičení.

0
67

Ať už se podíváme na jogging, spinning, běh, chůzi nebo dokonce švihadlo, tak tyto aktivity se zaměřují výhradně na spodní část těla. V případě, že se některé z těchto pohybových aktivit věnujete, tak možná hledáte vhodný způsob, jak zapojit i horní část těla. Nezaručujeme vám, že následující fitness cvičení se u vás ve městě provozuje, ale pokud je vaší domovinou Praha, Ostrava a podobně laděné tuzemské destinace, tak pevně věříme, že lekce naleznete. Ano, stále chodíme kolem horké kaše, máte pravdu.

Kranking do každého fitka

Dnešní článek se týká krankingu, což je speciálně vynalezené kolo, samozřejmě atypicky sestrojené tak, aby dalo zabrat horní polovině těla. Ve své podstatě jde o velice účinné skupinové kardiovaskulární cvičení. Zkuste to i vy, možná vás toto nové fitness cvičení na nějakou chvíli chytne. Jde o skvělý doplněk k tradičním aktivitám, jelikož horní polovinu těla zapojujeme velmi málo. Cvičí se na kole, které se dá popohánět výhradně rukama a v tom je ten hlavní rozdíl od ostatního cvičení, kde jsou zapojeny spíše nohy. Tvůrcem tohoto nového fitness stylu je Johny G. Právě on stojí i za založením spinningu jako takového. Již dlouho sledoval trendy v oblasti cíleného cvičení, až jednoho dne dospěl k závěru, že ženy horní polovinu těla hodně zanedbávají a vymyslel tento stroj, který dokáže zaujmout. Na celé cvičení dohlíží lektor za puštěné rytmické hudby, která udává tempo. Z důvodu, že jde o zcela nový směr, tak se tyto přístroje nacházejí pouze ve větších fitness centrech. Nebude však trvat dlouho a objeví se téměř v každém centru.

Vhodné zejména pro lenivé ženy

Ženy jsou dle celosvětového hlediska velmi vybíravé, a pokud jde o činky, tak ty se jim příliš zvedat nechtějí. Tento skupinový kardio trénink se zaměřuje především na ramena, ruce, břišní svaly, krk a svaly trupu. Nutno podotknout, že nejde jen o prvoplánové posilování, ale díky krankingu spálíte i velké množství kalorií a celkově pozitivně působí na kardiovaskulární systém. Kranking by vás měl zajímat, pokud trpíte bolestmi zad. Nemusíte se ani obávat, že by vám po půl roce nabylo svalstvo. Zde jde o pouhé točení kliky, takže svalová hmota nenarůstá. Namísto toho se ztrácí podkožní tuk a sval získá atletický vzhled.

Pojďme se podívat na několik zajímavých aspektů, které hrají pro, vyzkoušet toto nové fitness cvičení na vlastní triko.

  1. Jde o blahodárně působící cvik na horní polovinu těla, tedy posiluje srdce a celý oběh.
  2. Během několika měsíců odstraníte bolesti zad.
  3. Nezapojujete klouby, kyčle ani spodní polovinu těla, jde tedy op šetrný cvik.
  4. Pozitivní účinek na metabolismus a celkovou pohodu.
  5. Posílíte si ramena, krk, záda i břišní svaly.
  6. Skupinové cvičení i s možností si nastavit individuální plán.
  7. Zredukujete si svou váhu.
  8. Velmi pestrý cvičební program.
  9. Šetrný a zároveň vhodný typ cvičení k rehabilitaci i pro osoby se zdravotním postižením.

Kranking není nic jiného než speciální kolo, kde se na místo pedálů točí klikami. Krankcykle tedy zaměstnává vaše ruce. Výška klik je individuálně nastavitelná. Rovněž se dá přístroj nastavit s větší zátěží na určité partie, takže nejde jen o statický přístroj. Rychlost si zvolíte každý sám dle svých požadavků. Točit se dá střídavě nebo oběma naráz. Rovněž zde naleznete zpětný chod. Klikami se může točit vsedě, vestoje.

Sledujte svou tepovou frekvenci

Krankcykle vám umožní intervalový trénink, který spočívá v rychlém střídání aktuálního tempa a společně s tím i zátěže. Taktéž se můžete nechat okouzlit silovým tréninkem, při kterém vám instruktor nalezne vhodný cvik na určitou partii horního těla. Je tedy zcela na vás, jak se rozhodnete. Pod vedením zkušeného lektora si můžete během několika měsíců vyrýsovat postavu do  požadovaných tvarů. Krankcycle je vybaven speciální obrazovkou, kde můžete sledovat svou tepovou frekvenci. Tepová frekvence je znázorněna barvou. Pokud je modrá, cvičíte málo, zcela bez zátěže. Jakmile se dostanete do červené fáze, tak jde o vysokou intenzitu. Přístroj rozeznává mezi pohlavím.

Vhodný pro každého – takový je kranking

Jak už to tak bývá, tak i zde je důležité správné provedení jednotlivých cviků, jen tak si zajistíte kýžený výsledek v určitém časovém úseku. Nechte se vést zkušeným lektorem a dbejte na jeho rady. Začátečníci dělají velkou chybu ve vytáčení loktů do nesprávných úhlů. Taktéž se setkáváme se špatným držením těla a dalšími návyky, kterých je třeba se vyvarovat. Velkou výhodou je fakt, že se krankcycle dá aplikovat na jakékoliv osobě bez ohledu na zranění nebo věk. Velkou oblibu nachází u takových cvičenců, které trápí problémy se spodní polovinou těla, jelikož ji nemusejí zapojovat. Pokud by vás toto cvičení zajímalo, zjistěte si o něm více ve vašem oblíben

ebook-jak-jist-pred-a-po-treninku-728x90-1495697956-1496178214.jpg

BEZ KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ